我真的好喜歡這首詩歌,第一次聽到的時候就愛上它了!
是很多時候很軟弱很難過的時候的心聲,也是鼓勵跟提醒。

在這裡附上英文歌詞跟小公主不負責翻譯  

 

I Still Believe 我仍然相信 by Jeremy Camp

Scattered words and empty thoughts seem to pour from my heart
我的心裡似乎只能傾倒出破碎的文字跟空洞的想法

I've never felt so torn before
我從來不曾感到如此的被撕裂

seems I don't know where to start
似乎不知該從何開始 

but it's now that I feel Your grace falls like rain
這就是我感覺祢的恩典如甘霖降下的時刻 

from every fingertip, washing away my pain
從每一個指尖開始,祢一一洗刷我所有痛苦

[Chorus 副歌:]

I still believe in Your faithfulness
我仍然相信你的信實 

I still believe in Your truth
我仍然相信你的真理

I still believe in Your holy word
我仍然相信你神聖的話語

even when I don't see, I still believe
縱使在我看不見的時候,我仍然相信

Though the questions still fog up my mind with promises I still seem to bear
雖然我還是努力的抓住祢的應許,問題仍然如濃霧纏繞我的腦袋

even when answers slowly unwind
縱使答案揭曉得很緩慢

it's my heart I see You prepare
我的心看到祢的預備 

but its now that I feel Your grace fall like rain
可是這就是我感覺祢的恩典如甘霖降下的時刻

from every finger tip, washing away my pain
從每一個指尖開始,祢一一洗刷我所有痛苦

[Chorus]

The only place I can go is into your arms where I throw to you my feeble prayers
你的膀臂是我唯一的避難所,在那裡我向祢拋出我所有微弱的禱告

in brokeness I can see that this was your will for me
在破碎中我看見祢在我生命中所定意的心意

Help me to know You are near
幫助我知道祢就在我身邊

 

 

Amen!雖然有時候走過低谷跟經歷很多的不解與難過,我仍然緊緊的抓住我的神,也仍然相信他也仰望並且盼望祂的美好的旨意與合適的時間for everything!
感謝天父,因為祢總不離開我也不丟棄我,祢的同在就是我的盾牌與力量。 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    princesscharis 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()